onsdag 10 mars 2010

Buenos Aires, 16/9 1978



Kära Elisabeth, Tommy, Maria och lilla Anna!

Som ni ser, så är vi fortfarande kvar i Buenos Aires.
Det går dock sakta men säkert framåt med tullhistorien och eftersom jag förståndigt nog tagit spanska böckerna i handbagaget, så har jag ju sysselsättning.

Men givetvis ser alla fram emot att få draga vidare.

Idag tänkte jag för första gången frossa och köpte mig 21/2 hg karameller, men när vi gått cirka 50 meter från godisaffären stod en blind man i ett gathörn.

Här får de inte tigga.
De har en skål med t.ex. vita kritor - eller 2 - 3 pennor - som de står och räcker fram. Sedan sticker folk åt dem en slant, men tar ej vad de bjuder ut.

Först lade jag i en slant, men sedan brände gottpåsen som eld i väskan, så jag gick tillbaka och stack den i hans hand.

Då kände jag hur jag gick ner ett halvt kilo på direkten; såväl fläsket som samvetet lättade!

-----

Kramar och hälsningar från mamma/svärmor och mormor!

3 kommentarer:

Monica sa...

Det känns som när jag läser att du och din mamma har många likheter och mycket gemensamt i livssyn, värderingar, hon verkar så fri också och självständig, och humorn finns där hela tiden. Så roligt att läsa och intressant.

Annas mamma sa...

Ja Monica=Annas mamma

Elisabet. sa...

Monica: ja, kanske ,-)

Hon var härlig i alla fall.
Mycket humor och en stor portion självdistans!

Jag ska hälsa henne från dig ,-)