söndag 7 mars 2010

Liten hälsning så där på kvällskvisten.


"Ja, jag hann aldrig städa förrän det kom en liten fröken och bad mej komma hem till hennes TIA, som hade terrible duele de muela.

Jag gick dit, tog med kvinnan hit till mej och drog ut en hörntand. Övriga tänder var rysligt trasiga också, men det var bara rötter som knappt syntes, så jag vågade mig inte på detta.

Det ska nog specialverktyg till sådant?

Jag har väl befriat 33 personer från tandvärk sedan jag kom hit i fjol.
Inte många, men 33 som har ont är dock 33 stycken.

Det svåra är ju att de tänder man drar är rysligt trasiga, så det gäller att inte få bara bitar. Tyvärr, så har jag brutit av en hörntand och en kindtand.

Kindtanden fick jag upp roten på, men hörntanden, den roten satt som i berg!
Tanden var fullständigt sönderrostad innan jag började, så jag varnade för missöde.

Nåja.
Synden straffar som bekant sig själv.

Jag hade skrutit för Annie att jag hade dragit ut en rot som blivit kvar av en kindtand på en 25-årig ynling, vilken varit till en tandläkare i Tartagal för att dra tänder. När jag skrutit färdigt sade jag: "Nu ska du se, att nästa tand jag drar ...".

Tänk ., att så blev det!

Så ber jag allra ödmjukast om förlåtelse, LILLA ANNA.

Tänk, att mormor blandar ihop din och Tinas (vår stövare, min anmärkning) valpkulls födelsedag!
Mormor tänkte att det var Du som fyllde den 15:e maj och valparna den 10:e maj, men så är det tvärtom. Aja baja, gamla mormor börjar bli riktigt gaggig.

Men gratulationen och presenten kom ju ändå fram.

Sedan ska man nog bli en varelse med förnyad syn på tillvaron för att leva nere i Chaco.

Bara detta med all denna jord som ligger som ett lager överallt i huset. Spindelnät som växer som en svamp ur jorden - dag för dag -.
Det blir trådar överallt ocht nu först förstår jag varför de springer med ejderdunsvippor och dammar i gamla engelska filmer. Det skulle aldrig gå att komma med något fuktigt på detta damm. Då biter det sig riktigt fast.

Så där ja, nu var det handklappning bakom min dörr!

En man, vars fru är sjuk, vill att jag tittar dit. Det får alltså vara slut för den här gången.

Än en gång de hjärtevarmaste hälsningar till hela familjen Eikedahl.

Puss lilla Anna! Puss lilla Maria!"

Inga kommentarer: