lördag 6 mars 2010

Puntana den 26 augusti 1979


En liten Anna.


Kära lilla UNDERBARA Anna!

Kära lilla UNDERBARA Maria!

Tusen tack för de fina korten.

Vilken jättefin liten kissekatt Anna hittat kort på.
Det är ennat än Zizzie - kattrackarn som var mamma till lilla Karlote - och som just nu ligger mätt och belåten under bordet medan jag skriver.

Hon är mätt, därför att hon tidigare idag kom släpande med en gräsligt stor råtta som hon lyckats fånga. Naturligtvis hade hon tänkt äta upp den på rumsgolvet, och hon blev mycket vred och fräste när jag skickade ut henne med middagsmaten sin ...

Det andra kortet som jag fick av dig Maria var också kolossalt, kolossalt vackert!
Mormor hann ju faktiskt fira silverbröllop med Morfar, så det var jättesnällt att sända ett sådant kort. Rosor var det på kortet, och skrivet med silver.

Tack ska ni ha!

Det är så svårt att skriva, ty jag skriver i skenet av ett stearinljus som stjälper när jag ska ta ny rad. Motorn (som ger oss ström och ljus) krånglar ikväll.

Ikväll kom alltså Pedro ner med hela sin familj och med sig hade de dom efterlängtade breven som jag alltid blir JÄTTEGLAD när jag får. Det var brev från Ann-Britt, från Kerstin Wiberg, från Dina Wännstedt, samt från Annie och Olle.

Hur går det i skolan Maria? Skriv och berätta. Du är då så duktig på att teckna har mormor sett och Anna skriver väldigt fint, med sina pyttepyttesmå bokstäver.

Det är så roligt att få brev från er, så det kan ni aldrig tro.

Jag ska nog följa Pedros upp till Tartagal i morgon igen. Tack och lov så ska Sisse, den flicka som hjälper Annie när hon är här, vara hos mej tills Olles kommer tillbaka. Oj, så skönt. Jag är så döless på allt tvättande (här får man tvätta ute på gården, det finns inga tvättmaskiner, det är som när mormor var liten i Dikanäs) och vaskande mitt uppe i det att jag ska hjälpa patienter och göra TBC-prover och allt annat.

Ha det så gott små älsklingar!

Pussar på båda kinderna från mormor och från katten ....

Inga kommentarer: